Siggesta Ryttare

Medlemsinfo

Alla som rider på Stall Siggesta måste vara medlemmar i föreningen Siggesta Ryttare. Medlemskapet omfattar en olycksfallsförsäkring som ger alla medlemmar ett försäkringsskydd som gäller till och från stallet samt under all vistelse i stallet samt under ridning. Vår förening är ansluten till Svenska Ridsportförbundet och medlemmar omfattas av denna försäkring via sitt medlemskap. För att läsa mer om försäkringsskyddet och hur du anmäler en eventuell skada, vänligen besök Svenska Ridsportförbundet via denna länk: Ridsport.se/Forsakringar Länk till annan webbplats.

Hur du blir medlem

Du blir medlem i Siggesta Ryttare genom att betala in medlemsavgiften enligt nedan samt ange namn, personnummer (tio siffror) samt mejladress. Medlemskapet gäller per kalenderår, dvs det år du betalar in avgiften är det år som medlemskapet avser.

Seniormedlem (27 år och äldre) 395 kr
Juniormedlem (upp till 26 år) 345 kr
Stödmedlem (för dig som vill stödja föreningen) 100 kr

Betalningen gör du till bankgiro: 5120-6027 Siggesta Ryttare.

Har du utländskt personnummer eller har skyddad identitet kontaktar du ordförande via mail: foreningensiggestaryttare@gmail.com

Vänligen observera att ridskolan och föreningen har olika konton.

Skillnad mellan ridavgift och medlemsavgift

Vad är skillnaden mellan att betala ridavgift till ridskolan och medlemsavgift till ridklubben? Är jag inte automatiskt medlem i ridklubben när jag betalat för mina ridlektioner?

Ridskolan drivs i privat regi av Stall Siggesta. Föreningen Siggesta Ryttare är en ideell förening. Ridavgiften avser de lektioner som du eller någon familjemedlem rider. Den betalas varje termin och går till Stall Siggesta. Medlemsavgiften gäller föreningen Siggesta Ryttare. En del av medlemsavgiften går tillbaka centralt till Svenska Ridsportförbundet som bland annat har i uppgift att vidareutveckla ridsporten. En del av avgiften finansierar olycksfallsförsäkringen vi nämner ovan och resterande del av medlemsavgiften går till ridklubben och gör det möjligt för oss att anordna våra aktiviteter. Styrelsen arbetar ideellt och får ingen ekonomisk ersättning.

Vi i styrelsen hälsar dig välkommen till Siggesta Ryttare!

Aurora

Publicerad: 2022-09-22