Siggesta Ryttare

Föreningen Siggesta Ryttare (SiR)

Vår vision är att Siggesta Ryttare ska vara Stockholms mest omfamnande ridklubb – en förening för hela familjen!

Vår värdegrund är:

- Vi ska känna glädje och gemenskap, vi ska ha kul och göra saker tillsammans.

- Vi vill skapa en inkluderande och trygg miljö, där alla får vara med och vara sig själva.

- Vi vill främja kunskap och utbildning, vi inspirerar varandra till att utvecklas och lära nytt

Hästarna står så klart i fokus. Samspelet med de här stora djuren är fantastiskt, men även samspelet och gemenskapen oss människor emellan är viktigt. Gemenskapen vi har i stallet, när vi genomför aktiviteter tillsammans och spänningen vi känner för tävlingar utgör navet i vår ridklubb.

Vår aktiva ungdomssektion anordnar många aktiviteter som teori, filmkvällar, övernattningar och mycket mer. Aktiviteterna är mycket uppskattade och bidrar till gemenskapen vi har över åldersgränserna.

För de som vill tävla ordnar vi också tävlingar i både dressyr och hoppning och främst genom klubb- eller inbjudningstävlingar.

Publicerad: 2022-02-23

Senast uppdaterad: 2023-10-15